Hatar hosta! :(

Nu har jag fått sån där förbannat jobbig hosta igen! Tyckte väl att jag hade varit frisk alldeles för länge. Vilket betyder cirka en månad.
Gick och la mig skapligt tidigt igår, men det hjälpte ju inte. Jag var fortfarande vaken när Robins klocka ringde kvart i sex i morse. Hade satt klockan på åtta, då jag skulle upp och jobba. Klockan nio vaknade jag av att pappa ringde. Så det var bara att kasta sig i bilen och åka hit. Försökte ringa dom andra för att se om dom kunde jobba så jag fick sova, men det var ingen som kunde :( Så nu sitter jag här, ögonlocken ramlar ner mest hela tiden och jag har en sån fruktansvärd huvudverk. Måste se till att få nån bra hostmedecin. Men dom som finns på apoteket funkar ju inte. Så jag får väl helt enkelt vänta tills på måndag och gå till vårdcentralen då och få min dundermedecin!

Ikväll är det tänkt att vi ska festa, inte jag men dom andra, och gå ut. Säga hejdå till Emma som flyttar på tisdag! Känns så himla sorgligt att hon ska flytta. Min lilla Margit lixom :( Det har alltid varit så tryggt att ha henne och åka till om det varit någonting. Men hon finns ju bara ett telefonsamtal bort så. Men ändå, sorgligt ju!
O det är inte så långt kvar tills Bengan flyr Motala oxå. Det känns oxå himla konstigt. Men kul, verkligen! Jag är jätteglad för hennes skull för att hon tar sig härifrån och gör nånting :)

Sitter och pratar med Maja nu, hon är rolig!

Återkommer senare,

out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0