roligt

Vet ni vad bankomat heter på norska?
Minibank...
Hur kul är det inte? Haha! :)
Fick ett skrattanfall när en norsk sa det till mig förut, hon trodde nog att jag var dum i huvudet.
För övrigt är norskar ett väldigt trevligt folk. Igår pratade jag med två norska män om det norska språket. Och fick ännu en gång bekräftat att det inte heter tallefjant och guleböj. Utan ekorrn och banan! Lite tråkigt, men jag fortsätter gå runt med illusionen om att det heter just tallefjant och guleböj. Jag tycker det passar mycket bättre!

Robin åkte in med resten av familjen Kumlin till Mantorp och travet. Får se vad jag hittar på ikväll, blir inte måndagsklubben i alla fall har jag kommit fram till. Kanske en fika, nån?


Kommentarer
Postat av: Helojna

hoppas att det är ok att jag har länkat till din sida? :)
ses snart va? :) puss!

2007-07-31 @ 20:31:11
URL: http://helojna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0