Boll

Normalt onsdagsprat med Connie!


Emelie säger:

Kan bollen prata?


Search and you will find säger:

hmm.. Inte vad jag märkt för tillfället..Men bollen kanske är lite blyg nu i början..


Emelie säger:

Ja, jag tror det... nytt land, nytt språk och allting ju. Men du får presentera honom för några andra bollar. Funderat på att anmäla honom till SFI?


Search and you will find säger:

Ja exakt, Det kommer nog tror ja..det får ta sin lilla tid..

Nee, det hade ja inte funderat på, men nu när du säger det kanske de vore en bra idé


Emelie säger:

Ja, det tror jag absolut. Lära sig språket och skaffa nya kontakter. Det är alltid viktigt när man kommer till ett ny land och en ny kultur


Search and you will find säger:

Joo, men de vore nog perfekt för min lilla boll, så den känner sig hemma lixom..


Emelie säger:

Precis. Vad har han för färg? Och, ska du ha någon välkomstfest för honom?


Search and you will find säger:

Han är röd och blå..Rätt så fin är han faktiskt..

hmm, Ja det ska jag nog ha, men får nog vänta ett par veckor med festen tror ja, men den kommer


Emelie säger:

Röd och blå? Det var en annorlunda kombination Låter finfint. Min boll, som jag köpte på bazaren i Colombo, Sri Lanka, 2004 är grön. Han har verkligen kommit in i samhället och beter sig som en svensk boll nu. Det är så härligt att se.


Search and you will find säger:

Joo, det är lite annorlunda, Det var därför jag köpte han..!

Jaså? så pass, En grön säger du.. Fint.. Synd att de också är en hane..Dom kunde ju ha gjort lite bollungar annars..


Emelie säger:

Ja, det förstår jag. Vilket kap! Ja, det var jättetråkigt. Men min boll har faktiskt hittat en bra tjej nu. Han började på bollsimning, och där hittade han en liten rosa boll. Så dom kilar stadigt. Letar lägenhet nu och allting


Search and you will find säger:

Jaså..Din boll har kommit så långt alltså, då får man säga grattis.. Din boll och hans tjej kanske kan fixa en dubbeldejt till min boll?


Emelie säger:

Jaa, jag kan absolut fråga lilla rosa bollen om hon har några söta bollkompisar till din boll. Det vore väl trevligt för honom?


Search and you will find säger:

Ja jag tror verkligen att han skulle uppskatta det faktiskt.. ifall han inte är lagd åt det andra hållet så att säga, vi har inte hunnit prata riktigt om de..


Emelie säger:

Nej, det är klart. Du får sätta dig ner med honom och dra hela blommor och bin snacket. Det är viktigt när man skaffar sig boll.


Search and you will find säger:

Joo,, Jag får ta det med han lite senare sen..


Emelie säger:

Ja





Ja vi för vi är ju helt normala :P Haha


Kommentarer
Postat av: Sofiya

Hahaha vad är dom där bollarna egentligen? :P

2009-01-28 @ 16:15:56
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: Sofiya

Sv: haha ja men det kan ju de så de kommer nog bli skönt när de är dags :)

Haha jaha de va bollar :P knäpp får man vara... ;)

2009-01-28 @ 16:40:51
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: Search and you will find

Jadu emelie..Det är verkligen inte lätt att vara arbetslös..Då får man fördriva tiden genom att prata om bollar..:D



2009-01-28 @ 16:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0